Autoavaluació competencial de l’estudiantat d’un programa de màster

L’autoavaluació competencial de l’estudiant és una pràctica que es porta a terme al programa de màster de manera transversal des del principi, i ha experimentat diverses evolucions al llarg d’aquests anys. L’autoavaluació s’ha utilitzat com a estratègia metodològica amb la finalitat principal de promoure la capacitat d’autoregulació de l’estudiant, especialment la capacitat avaluadora, a través de la seva participació activa en el procés d’avaluació d’algunes activitats o reptes de les assignatures del programa. Amb aquest pilot, que s’ha posat en marxa el curs 2023-2024 amb l’ajuda de l’eLinC, s’ha articulat l’ús d’eines natives en el nou entorn LMS, com ara Rúbriques, Competències, SpeedGrader i Dominis d’aprenentatge, en una primera fase. També s’han utilitzat Proves (Quizzes) a Canvas. Aquesta proposta promou el desenvolupament d’un rol actiu de l’estudiant en el procés d’avaluació, així com de la seva capacitat avaluadora a través del disseny i la implementació d’una estratègia d’autoavaluació integrada a l’aula. A banda dels requisits del perfil competencial del programa, en aquests moments té més vigència que mai parlar d’autoavaluació i d’autoregulació de l’estudiant, ja que hem de repensar els processos d’aprenentatge i avaluació en contextos mediats per tecnologies disruptives que posen en qüestió els plantejaments avaluatius més tradicionals.