El pòdcast com a estratègia d’aprenentatge actiu i eina d’avaluació: una altra història per a una altra psicologia

L’acció d’avaluació es focalitza en la creació d’episodis de pòdcast per part dels estudiants sobre temes històrics de la psicologia amb perspectiva crítica i de gènere. Per fer-ho, compten amb diversos materials en format pòdcast creats pel professorat, així com els episodis d’altres companys de semestres anteriors. Els pòdcasts, creats en grup, permeten treballar continguts i competències, i també avaluar els estudiants en funció de tota una sèrie de criteris d’avaluació que tenen a disposició des de l’inici de l’activitat. La pràctica dissenyada ha permès que l’estudiantat desenvolupi les competències pròpies de l’assignatura, incloent-hi habilitats de recerca i comunicació en crear contingut de pòdcast, millora en la reflexió crítica en analitzar i avaluar els episodis propis i els d’altres companys, internalització de la perspectiva de gènere en la història de la psicologia, i un compromís més gran amb l’aprenentatge mitjançant una avaluació nova i creativa.