Robòtica i IA en l’educació: perspectives d’aplicació

La intel·ligència artificial (IA) comença a ser present en l’esfera educativa. En molts aspectes, facilita algunes tasques dels professors i ajuda els estudiants en alguns processos durant l’aprenentatge. L’Observatori de Tendències Educatives i Innovació de l’eLearning Innovation Center (eLinC) de la UOC ha entrevistat la professora Ilona Buchem per conèixer la seva recerca sobre robòtica a l’aula.

La professora Ilona Buchem va estudiar Ciències de la Comunicació a la Universitat Concordia (Canadà) i Ciències de l’Educació a la Universitat de Duisburg-Essen (Alemanya). És la directora del Laboratori de Comunicacions de la Universitat de Ciències Aplicades de Berlín, on investiga sobre l’aplicació de robots humanoides com a assistents d’ensenyament i aprenentatge en el context de l’educació.